![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
< |
26.09.2021
Dobrý začátek
V metodice Dobrý začátek jsou proškoleny a pracují s ní pedagogové ve třídách Rybičky, Čertíci a Kašpárci.
Metodika se zaměřuje na rozvoj sociálních a emočních kompetencí malých dětí. Metodika je určená pro mateřské školy a neformální předškolní zařízení.
METODIKA
- Je inkluzivní: Je určena pro všechny děti včetně dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Vede děti ke kooperativnímu jednání. Je účinná u dětí s potížemi v chování.
- Je návodná: Představuje konkrétní způsoby práce v oblasti podpory sociálních a emočních kompetencí dětí ve věkovém rozmezí zhruba od 2 do 7 let.
- Je ověřená: Tato metodika je v zahraničí ověřována více než 30 let a má prokázané pozitivní dopady na chování dětí i rodičů. Schola Empirica s metodikou pracuje od roku 2011.
- Zahrnuje / angažuje rodiče: Zaměřuje se na společné působení a komunikaci pedagogů a rodičů.
HLAVNÍ TÉMATA
- Navazování a udržování dobrých vztahů mezi učiteli a rodiči
- Soužití ve třídě, budování důvěry, vztahů a komunikace
- Pozitivní pozornost, uznání, a chválení dítěte, podpora vhodného a kooperativního chování
- Strategie práce s nevhodným chováním dětí
- Práce s emocemi, sebeovládání
- Zvládání vzteku a agresivity
- Řešení problémů a konfliktů ve třídě
